topbella

Friday, July 22, 2011

TaHan RiNDu iS PAHALA Di SiSi-Nya

4.15 pm, Sayeda Zainab, Cair0 - لا اله الا الله محمد رسول الله
Ya ALLAH Sesungguhnya tiada Tuhan melainkan Kau... Jangan Kau jauh Ya ALLAH.. Aku rindu kasih sayangMu... Aminn..

Assalamualaikum WBT... =) Indahnya menjadi se0rang manusia itu apabila kita tahu apa kelebihan se0rang manusia berbanding makhluk Allah yang lain. Guys, 0ur Prophet! Nabi Muhammad SAW.... his a man... manusia~ Manusia ni Allah said in Quran ;



Yang bermaksud : Sesungguhnya Kami menjadikan manusia itu sebaik-baik kejadian

Betapa Allah memartabatkan kedudukan manusia di dunia ini. Penciptaan se0rang manusia itu cukuplah untuk membuktikan Allah maha berkuasa. Kita semua as manusia... sh0uld be bersyukur pada Dia bukannya berlagak~ Ingat! Kita dah terima satu tanggungjawab yang sangat BESAR! even gunung Uhud pun men0lak tanggungjwb tersebut. S0, aware 0f ur life. Jalankan tanggungjawab u ols DUNIAWI dan UKHRAWI if u ols rasa u ols MANUSIA.


DR. BELL SAID : =) I wanna smile first bef0re everything~ Smile Guys... Allah l0ves pe0ple keep smiling~ When we're smiling, pe0ple ar0und us 'll smile t00! Dat's PAHALA u n0e? Senyum kan SEDEKAH. May Allah bless all 0f u... Amin..

Guys, Manusia itu SPECIAL bukannya speSIAL.... understand? Allah dah jadikan cukup sempurna. Yang mane speSIAL tuh puncanya tak cukup kuat iman, akidah tunggang langgang.. Orang suh bace kitab agama... dier bace Komik Ujang... Tuh yang jadi l0klak tuh.... 

Allah kurniakan kita perasaan... YA! Memang binatang pun ada perasaan. Binatang pun bley menangis, ketawa, senyum, geram. Tapi Allah kurniakan sesuatu yang lebih berharga guys... AKAL! AKAL dan PERASAAN need t0 w0rk t0gether t0 make all under c0ntr0l. Let's say 0ne 0f them dismissed... Akal tanpa perasaan itu LOGIK. Perasaan tanpa akal itu NAFSU.


Takkan sempurna hid0p kalau dua benda ni tak c00perate each 0ther.... Believe me! Allah maha bijaksana. He created sumthing all 've reas0ns... =) Geram, marah , sakit hati, sayang, cinta. kasih, kecewa, gembira, sedih, putus asa.. semua ni perasaan! wut we called it as FEELING... seskema mane pun manusia itu i bet he als0 g0t feeling... haha... kan??


RINDU! Why Allah make this feeling??? Bec0z Allah nak kita lembut hati. Kita jatuhkan darjat perasaan kita untuk rindu sese0rang. =) Rindu pada Allah... pada Rasulullah SAW.. pada para sahabat.. pada parents.. pada kawan-kawan kita. Tak salah kalau kita rindu sesuai pada yang sepatutnya. But guys, i n0e dat  kita semua takkan terlepas rindu pada sesuatu yang bukan milik kita yang sah. kannn??? hehe... Dr. Bell n0e la.. u ols mesti pernah rindu pada sese0rang yang bernama kekasih 0r s0me0ne dat u really like! Isn't it??? N0! It is n0t wr0ng guys..~ Perasaan itu sangatlah murni... Jangan salahkan apa yang kita rasa. Allah created it f0r us.

BUT! if happened like wut i said juz n0w.... Time neh la AKAL dan PERASAAN perlu bersatu! S0, everything 'll be equal! UNDER CONTROL! underst00d? =) Rindu kita pada si dia ( yang bukan muhrim) akan menjadi satu d0sa jika berlebih-lebihan. Then, wut is da s0lution? yess! c0me back t0 Allah... He's there f0r u all da time guys! Jadikan rindu kita pada si dia as a way untuk dekatkan lagiy diri kita pada Allah. D0a pada Allah agar Rindu kita pada tidak melampaui batas. Mohon pada Allah jalan yang terbaik. Kalau benar dia untuk kita, d0alah agar segalanya berjalan lancar. Allah maha mengasihani guys~ Dia takkan seksa hamba-hamba-Nya...

TAHAN RINDU u ols pada dia. Derita Payah kita tahan rindu itulah yang akan menjadi kayu ukur iman kita di hadapan Allah s00n! Ingat tahan rindu ni best ker?? SEKSA kan.... ? Kalau bley nak bgtau jer kat dia kan? N0! dun make it! bec0z itulah yang akan buat SYAITAN bers0rak...! 
TAHANLAH RINDU itu semana yang mampu. Insya-Allah itulah 0ne 0f the PAHALA kita di sisi Allah. Nak dapat pahala... takkan ada yang senang guys~ S0, tahan rindu tuhkan susah, payah... Allah akan kurniakan sebaik balasan pada kita yang tahan nafsu. Amin.. =)

Guys, Dr. Bell wanna share sumthing. Ada 0rang tua2 kata ; Kalau kita rindu pada sese0rang.. sedekahkanlah AL-Fatihah pada dia.. Bukan pada 0rang yang dah mati jerk tau~ yang hidu0 pun bley gak~ ^_^ Insya-Allah rindu itu akan tersalur ke jalan yang benar. Allah akan bantu kita. 
FUNNY HOW SOMETIMES YOU'RE MISSING SOMEBODY BUT WHEN SOMEBODY SHOWS UP.. YOU DO NOTHING!! 
YA ALLAH... help us in guiding 0ur feeling. Give strengh t0 0ur Iman. U n0e da best f0r us but we dun n0e.Tawakkal 'Alallah.... We're h0ping f0r the best and We c0unt 0n u Ya Allah.. Amin. (^_^)

Salam Ababah... - ANAA'AA 



0 comments:

Post a Comment

I'm n0t G00d but Me is Me

My Photo
DR. BELL
Shah Alam, Selang0r, Malaysia
TiAda RinDu itu aku Hadiahkan untuk selain-MU Kecuali pada yang empunya Rindunya hanya untuk-Mu
View my complete profile